اهمیت برندینگ در سئو

در سال 2020 که اوج رقابت در بسیاری از حوزههای کسبوکار شکل گرفته است، دیگر صحبت از اهمیت برندینگ در سئو جایگاهی ندارد! بلکه باید بررسی کرد که برندسازی چگونه در سئو و افزایش رتبههای یک سایت اثر میگذارند؟ همانطور که آپدیتها و بهروزرسانیهای جدیدی همواره در الگوریتمهای گوگل ایجاد میشوند، باید بدانید که این آپدیتها یک هدف کلی دارند؛ نزدیک شدن به منظور و خواسته کاربران از جستجو در گوگل!
پس باید رفتار کاربران را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم، به این دو آمار توجه کنید:
- حدود 58 درصد از کاربران فیسبوک، حداقل یک برند را دنبال و پیگیری میکنند و حدود 70 درصد از آنها یکبار از برند دنبال شده، خرید کردهاند!
- نزدیک دو سوم کاربران یعنی حدود 60 درصد افراد، هنگام جستجو در گوگل بهنام برند و آدرس سایت توجه میکنند.
ذکر همین دو نکته شاید برای درک، تاثیر عمیق برندسازی در رفتار کاربران و کلیک کردن بر روی نتایج ما کافی باشد. اما باید بدانیم که سئو و برندینگ دو قطعه تکمیل کننده از پازل بازاریابی و مارکتینگ ما هستند! که در صورت عدم وجود هر کدام، پازل بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ ما بدجوری خالی و ناقص میماند.
اما برای اینکه برندسازی را بهتر بشناسیم تا بتوانیم بهعنوان یک سئوکار عملکرد بهتری داشته باشیم، لازم است بدانیم که مفهوم برندینگ چیست؟
برندینگ یا برندسازی چیست؟
اگر برندینگ(Branding) را مجموعه ای متشکل از اسم، لوگو، علامت یا مشخصه، طراحی، رنگ بندی و … بدانیم که قرار است برتری ها و خدمات هر تجارتی را هویت بخشد؛ باید این نکته را هم بدانیم که در عمل برندسازی قرا است که تفاوتهایی بین شما و سایر شرکتها که رقبای شما هم هستند ایجاد کند!
بنابراین برندینگ درباره رقابت بر سر ایجاد حس بهتر در مشتری و تشویق آنها به انتخاب خدمات و محصولات شما در میان رقبا نیست، بلکه ایجاد ذهنیت و چشم انداز نسبت به تجارت خود در مشتریان است، تا جاییکه رفع نیازهای خود را در گرو مراجعه به شما بدانند. بهطور خلاصه شاید برندینگ به معنی ایجاد وجه تمایز و ارزش برای مشتریان، در قبال استفاده از خدمات و محصولات شما باشد.
با این تعریف حال باید بدانید که شما بهعنوان یک مدیر کسبوکار یا یک مدیر بازاریابی باید سعی کنید که بهمانند عکس زیر تفاوتهایی ملموس و قابل درک را از سایر رقبا ایجاد کنید. یک تکشاخ باشید نه یک چهارپای معمولی…
برندینگ و تاثیر در رفتار کاربران و سئو
وبسایت wordstream بهتازگی و در یکی از تحقیقات خود، آمار افزایش نرخ کلیک یا CTR را در کسبوکارهای مختلف و ارتباط آن برند بودن آن نتیجه در صفحات سرچ گوگل ارائه کرده است. اگر نمیدانید CTR یا نرخ کلیک چیست؟ باید بگویم که درواقع کسر تعداد کلیککنندهها به تعداد افرادی است که محتوای ما را در نتایج گوگل دیدهاند که یک درصد به ما میدهد. نمودار زیر بیانگر ارتباط مستقیم افزایش شناختهشدن و برند شدن یک کسبوکار و افزایش CTR را است.
اگر بخواهم یک مثال کاربردی بزنم: تصور کنید عبارت “خرید گوشی موبایل سامسونگ” را در گوگل جستجو کردهاید، در رتبههای یک تا سه، سایتهایی هستند که شما هرگز اسم آنها را نشنیدهاید و احساسی بهآنها ندارید، اما در نتیجه چعهارم یک فروشگاه شناخته شده مثل دیجیکالا به چشم میخورد و شما روی آن کلیک میکنید چون حس اعتماد بیشتری دارید. این حس بهواسطه برندینگ بهوجو آمده است که میبینیم که بهوضوح در نرخ کلیک کردن جستجوگران هم تاثیرگذار است!
خب حال بهعنوان یک سئوکار شاید بپرسید که چکار باید کرد تا برندینگ در سئو انجام شود یا بهعبارت بهتر از دست یک سئوکار چه کاری برای برندینگ برمیآید. در ادامه دو تکنیک بسیار مهم و کلیدی که در سئو Off-page SEO و لینکسازی خارجی کاربرد دارند را بررسی میکنیم.
گوگل در مورد برندسازی چهمیگوید؟
شواهد واضحی وجود دارد که نشان از بررسی شناختهشدن برند ما یا برندینگ سایتها، توسط گوگل برای اینکه رتبهبندی بهتری بکند در حال انجام شدن است. سه سرنخی که گوگل و مدیرانش در مورد برندسازی گفتهاند را میتوانید ببینید:
سرنخ 1: مدیران ارشد شرکت گوگل به اهمیت برند اشاره کرده اند: وب مستر ارشد گوگل، آقای Gary Illyes در سخنرانی مربوط به سئو خود در سال 2017 گفت:
«اگر بتوانید محتوای باکیفیت تولید کنید که در حوزۀ وب به خوبی شناخته شود و نه تنها از طریق لینک سازی، بلکه بیشتر توسط منشن شدن در شبکه های اجتماعی و حرف زدن مردم درباره برند شما، به گوش مخاطب برسد، برد در بازی سئو از آنِ شما خواهد بود.»
سرنخ 2: پیشرفت های هوش مصنوعی گوگل این راه را در پیش گرفته اند: الگوریتم پاندای گوگل در آپدیت های جدید بیشتر از اینکه بر روی متن های لینک شده تمرکز کند، بر روی تعداد منشن های یک کلمه یا یک عبارت کلیدی تمرکز میکند.
سرنخ 3: در کتاب راهنمای رتبه دهی به صفحات گوگل Google’s Search Quality Guidelines درباره معیارهای خارجی نوشته شده است: یکی از نکات کلیدی تاکیده شده در این کتاب، اهمیت اعتبار نام برند شما و دیدگاه عمومی درباره آن است. توصیه میکنیم به این قسمت از این کتاب توجه کنید:
«برای ارزش گذاری به صفحات یک وب سایت، باید به دنبال سیگنال های خارج از آن سایت باشید. وقتی عوامل داخلی سایت به یک چیز تاکید میکنند ولی عوامل خارجی چیزی خلاف آن میگویند، به سیگنال های خارجی اعتماد کنید.»
تکنیکهای برندینگ در سئو و لینکسازی طبیعی
لینکسازی در سئو خارجی اهمیت بالایی دارد و این جمله که ” همه اعتبار یک سایت از نظر گوگل؛ تعداد بکلینکهای دریافتی آن سایت است” را بسیار شنیدهایم. حال باید بدانید که اگر الگوریتمهای گوگل روزبهروز در حال تشخیص بهتر بکلینکهای طبیعی و ساختگی هستند، چطور باید لینکسازی اصولی و با هدف برندینگ انجام دهید. این دو تکنیک میتوانند بهشما کمک کنند:
- تکنیک Co-citation و ارتباط موضوعی سایتها با یکدیگر
- تکنیک بکلینک بدون لینک یا Linkless Backlinks
بهتصویر زیر خوب نگاه کنید تا معنی و مفهوم تکنیک Co-Citation را درک کنید.
در تصویر بالا اگر سه سایت وجود داشته باشند که بهیکدیگر لینک دادهاند؛ دو سایت بدون اینکه به یک دیگر لینکی رد و بدل کنند، کاربران را به صفحات یکدیگر ارجاع میدهند! چگونه ممکن است؟ اجازه دهید با یک مثال این تکنیک را توضیح دهیم. فرض کنید یک رپورتاژ برای سایت A داده ایم. در این رپورتاژ 3 لینک وجود دارد که از بین آن ها، 2 لینک برای سایت B و 1 لینک به سایت C داده شده است. در این وضعیت، میتوانیم بگوییم که سایت B و C از نظر موضوعی به هم مرتبط هستند.
بکلینکهای بدون لینک یا Linkless Backlinks:
اگر دقت کره باشید ما در همین مقاله از سایت WordStream نام بردیم، اما لینک یا پیوندی برای آن ایجاد نکردیم! رباتهای گوگل وقتی نام بردن از یک سایت در سایتهای مختلف زیاد میشود این موضوع را درک میکنند که آن سایت تبدیل به یک برند شناخته شده است و کاربران با شنیدن نامش خود میفهمند که منظور کدام سایت است! به همیندلیل اعتبار آن سایت نزد گوگل بالاتر میرود. معمولاً وقتی چنین چیزی اتفاق میافتد، به این معنی است که سایتهایی که نام بردهاند بدون لینک دهی به سایت های مختلف و تنها با اشاره به نام برند آنها، کاربران را به این سایت ها ارجاع دادهاند یعنی همان بکلینک خودمان..
بکلینکهایی که قطعا در پنل لینک سرچ کنسول گوگل قرار ندارند!
این امر در این روزها که از سال 2019 هم آغاز شد به قدری مورد توجه سئوکاران مختلف قرار گرفته است که حالا با نامی جدید پتانسیل تبدیل شدن به یک معیار تاثیرگذار در نتایج جستجو را دارد و شاید بهزودی در الگوریتمهای گوگل شاهد تاثیر فاکتور Linkless Backlink یا میزان اشاره به نام برند شما در فضای اینترنت بهصورت علنی توسط گوگل اعلام شود.
جمعبندی: اهمیت برندسازی در سئو
در این مقاله سعی کردیم شما را با این واقعیت که برند بودن یک کسبوکار چقدر میتواند در نتایج گوگل و نیز رفتار کاربران موثر باشد، روبرو کنیم. از تاثیر برندینگ در CTR که یک فاکتور بسیار مهم در سئو یا SEO است تا لزوم توجه به لینکسازی طبیعی در سئو خارجی و Off-Page هم گفتیم. اگر شما هم فکر میکنید مطلبی در تکمیل این مقاله و بهطور کلی برندینگ و سئو دارید حتما در کامنتها بنویسید.
ممنون از همراهی شما
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
سایتها چگونه متولد میشوند؟ بررسی یک صفحه وب از نظر سئو
846 بازدید
-
سئو فروشگاهی چیست؟
828 بازدید
-
سرچ کنسول چیست؟ و چرا باید Search console گوگل را یاد بگیریم؟
549 بازدید
-
همه آنچه باید در مورد این بهروزرسانی بدانید: آپدیت هسته ماه می گوگل در سال 2020
820 بازدید
-
سئو خارجی یا Off-page SEO چیست؟ انواع روشهای لینکسازی اصولی
609 بازدید
2865 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
Теперь детально обсудим, как заниматься с проектом, поскольку здесь имеется набор специфик, какие следует учитывать. Потому пошагово разберем момент активности с платформой, приобретение изделий и их реализацию. Независимо от того момента, зачем вы зашли на гидра, ресурс потребует процедуры регистрации для выполнения действий.
1xbet mobile
Взять гиперссылку на гидру и спокойно покупать возможно на нашем проекте. В онлайне нередко можно натолкнуться на жуликов и потерять собственные личные деньги. Именно поэтому для Вашей защиты мы подготовили этот портал где Вы всегда можете получить вход к online-магазину торговой платформы hydra onion. Для совершения закупок на трейдерской площадке гидра наш интернет-портал ежедневно посещает масса абонентов, для принятия актуальной работоспособной ссылки, нужно нажать на кнопочку открыть и безопасно совершить закупку, а если Вы в первый раз вошли на ресурс до покупки изделия надо зарегистрироваться и пополнить баланс. Ваша защищенность наша основная цель, какую мы с гордостью выполняем.
ссылка на гидру, разумеется, гарантирует анонимность в глобальной интернет-сети, но тем не менее, данной защищенности мало и работать с платформой с обыкновенного интернет-браузера нельзя. При открытии вебсайта используя обыкновенный для вас браузер провайдер отследит все разделы, на которые вы заходили, и настолько подозрительная активность заинтересует органы правопорядка. Вследствие этого нужно задуматься о дополнительной безопасности.
ссылка на гидру доступна в тор Браузер, тор браузер это открытое и независимое программное обеспечение для выполнения 2-го поколения так называемой луковой маршрутизации. Это система прокси-серверов в последовательности связанных между собой в длинную цепочку интернет соединений, позволяющая настраивать секретное бесследное сетевое соединение. Возможно рассматривать как анонимную сетку условных туннелей (VPN), предоставляющая передачу данных в зашифрованном варианте. Свою актуальность получил как инструментарий для “свободного” online-серфинга, в частности просмотра блокированных ресурсов таких как Гидра и подобных ресурсов из нелегального онлайна (Darknet). Используя тор браузер Вы остаетесь анонимными только лишь до тех пор пока не начнете сохранять свои личные данные, не нужно забывать о собственной защищенности, поэтому мы советуем Вам не хранить пароли и иную информацию, используя какую злодеи сумеют Вам навредить, чистите кэш, куки и удаляйте историю посещений.