جستجو برای:
سبد خرید 0
  • کمپ سئو
  • دوره‌های آموزشی
    • کمپ سئو
    • آموزش جامع سرچ کنسول
    • آموزش تک منیجر
    • مقالات مفید و کاربردی
 

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
گوگل گیک
  • آموزش ابزارهای گوگل
    • آموزش سرچ کنسول
    • آموزش گوگل ادز(به‌زودی)
    • آموزش آنالیتیکس(به‌زودی)
    • آموزش تگ منیجر
  • کمپ سئو
ورود و ثبت نام

وبلاگ

اهمیت برندینگ در سئو

access_time2020/06/03
perm_identity ارسال شده توسط حسن قلیچ خانی
folder_open آموزش سئو
visibility 43.54k بازدید
برندینگ و نقش آن در سئو SEO Vs Branding
مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه

در سال 2020 که اوج رقابت در بسیاری از حوزه‌های کسب‌و‌کار شکل گرفته است، دیگر صحبت از اهمیت برندینگ در سئو جایگاهی ندارد! بلکه باید بررسی کرد که برندسازی چگونه در سئو و افزایش رتبه‌های یک سایت اثر می‌گذارند؟ همان‌طور که آپدیت‌ها و به‌روزرسانی‌های جدیدی همواره در الگوریتم‌های گوگل ایجاد می‌شوند، باید بدانید که این آپدیت‌ها یک هدف کلی دارند؛ نزدیک شدن به منظور و خواسته کاربران از جستجو در گوگل!

پس باید رفتار کاربران را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم، به این دو آمار توجه کنید:

  • حدود 58 درصد از کاربران فیسبوک، حداقل یک برند را دنبال و پیگیری می‌کنند و حدود 70 درصد از آن‌ها یکبار از برند دنبال شده، خرید کرده‌اند!
  • نزدیک دو سوم کاربران یعنی حدود 60 درصد افراد، هنگام جستجو در گوگل به‌نام برند و آدرس سایت توجه می‌کنند.

ذکر همین دو نکته شاید برای درک، تاثیر عمیق برندسازی در رفتار کاربران و کلیک کردن بر روی نتایج ما کافی باشد. اما باید بدانیم که سئو و برندینگ دو قطعه تکمیل کننده از پازل بازاریابی و مارکتینگ ما هستند! که در صورت عدم وجود هر کدام، پازل بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ ما بدجوری خالی و ناقص می‌ماند.

سئو و برندسازی دو قطعه از پازل دیجیتال مارکتینگ هستند و بسیار اهمیت دارند

اما  برای این‌که برندسازی را بهتر بشناسیم تا بتوانیم به‌عنوان یک سئوکار عملکرد بهتری داشته باشیم، لازم است بدانیم که مفهوم برندینگ چیست؟

برندینگ یا برندسازی چیست؟

اگر برندینگ(Branding) را مجموعه ای متشکل از اسم، لوگو، علامت یا مشخصه، طراحی، رنگ بندی و … بدانیم که قرار است برتری ها و خدمات هر تجارتی را هویت ‌بخشد؛ باید این نکته را هم بدانیم که در عمل برندسازی قرا است که تفاوت‌هایی بین شما و سایر شرکت‌ها که رقبای شما هم هستند ایجاد کند!
بنابراین برندینگ درباره رقابت بر سر ایجاد حس بهتر در مشتری و تشویق آن‌ها به انتخاب خدمات و محصولات شما در میان رقبا نیست، بلکه ایجاد ذهنیت و چشم انداز نسبت به تجارت خود در مشتریان است، تا جاییکه رفع نیازهای خود را در گرو مراجعه به شما بدانند. به‌طور خلاصه شاید برندینگ به معنی ایجاد وجه تمایز و ارزش برای مشتریان، در قبال استفاده از خدمات و محصولات شما باشد.

با این تعریف حال باید بدانید که شما به‌عنوان یک مدیر کسب‌و‌کار یا یک مدیر بازاریابی باید سعی کنید که به‌مانند عکس زیر تفاوت‌هایی ملموس و قابل درک را از سایر رقبا ایجاد کنید. یک تک‌شاخ باشید نه یک چهارپای معمولی…

اهمیت برندینگ در سئو به زبان ساده

برندینگ و تاثیر در رفتار کاربران و سئو

وبسایت wordstream به‌تازگی و در یکی از تحقیقات خود، آمار افزایش نرخ کلیک یا CTR را در کسب‌و‌کارهای مختلف و ارتباط آن برند بودن آن نتیجه در صفحات سرچ گوگل ارائه کرده است. اگر نمی‌دانید CTR یا نرخ کلیک چیست؟ باید بگویم که درواقع کسر تعداد کلیک‌کننده‌ها به تعداد افرادی است که محتوای ما را در نتایج گوگل دیده‌اند که یک درصد به ما می‌دهد. نمودار زیر بیانگر ارتباط مستقیم افزایش شناخته‌شدن و برند شدن یک کسب‌و‌کار و افزایش CTR را است.

تاثیر برندینگ Branding در سئو

اگر بخواهم یک مثال کاربردی بزنم: تصور کنید عبارت “خرید گوشی موبایل سامسونگ” را در گوگل جستجو کرده‌اید، در رتبه‌های یک تا سه، سایت‌هایی هستند که شما هرگز اسم آن‌ها را نشنیده‌اید و احساسی به‌آن‌ها ندارید، اما در نتیجه چعهارم یک فروشگاه شناخته شده مثل دیجی‌کالا به چشم می‌خورد و شما روی آن کلیک می‌کنید چون حس اعتماد بیشتری دارید. این حس به‌واسطه برندینگ به‌وجو آمده است که می‌‌بینیم که به‌وضوح در نرخ کلیک کردن جستجوگران هم تاثیرگذار است!

خب حال به‌عنوان یک سئوکار شاید بپرسید که چکار باید کرد تا برندینگ در سئو انجام شود یا به‌عبارت بهتر از دست یک سئوکار چه کاری برای برندینگ برمی‌آید. در ادامه دو تکنیک بسیار مهم و کلیدی که در سئو Off-page SEO و لینک‌سازی خارجی کاربرد دارند را بررسی می‌کنیم.

گوگل در مورد برندسازی چه‌می‌گوید؟

شواهد واضحی وجود دارد که نشان از بررسی شناخته‌شدن برند ما یا برندینگ سایت‌ها، توسط گوگل برای اینکه رتبه‌بندی بهتری بکند در حال انجام شدن است. سه سرنخی که گوگل و مدیرانش در مورد برندسازی گفته‌اند را می‌توانید ببینید:

سرنخ 1: مدیران ارشد شرکت گوگل به اهمیت برند اشاره کرده اند: وب مستر ارشد گوگل، آقای Gary Illyes در سخنرانی مربوط به سئو خود در سال 2017 گفت:
«اگر بتوانید محتوای باکیفیت تولید کنید که در حوزۀ وب به خوبی شناخته شود و نه تنها از طریق لینک سازی، بلکه بیشتر توسط منشن شدن در شبکه های اجتماعی و حرف زدن مردم درباره برند شما، به گوش مخاطب برسد، برد در بازی سئو از آنِ شما خواهد بود.»
سرنخ 2: پیشرفت های هوش مصنوعی گوگل این راه را در پیش گرفته اند: الگوریتم پاندای گوگل در آپدیت های جدید بیشتر از اینکه بر روی متن های لینک شده تمرکز کند، بر روی تعداد منشن های یک کلمه یا یک عبارت کلیدی تمرکز میکند.
سرنخ 3: در کتاب راهنمای رتبه دهی به صفحات گوگل Google’s Search Quality Guidelines درباره معیارهای خارجی نوشته شده است: یکی از نکات کلیدی تاکیده شده در این کتاب، اهمیت اعتبار نام برند شما و دیدگاه عمومی درباره آن  است. توصیه میکنیم به این قسمت از این کتاب توجه کنید:
«برای ارزش گذاری به صفحات یک وب سایت، باید به دنبال سیگنال های خارج از آن سایت باشید. وقتی عوامل داخلی سایت به یک چیز تاکید میکنند ولی عوامل خارجی چیزی خلاف آن میگویند، به سیگنال های خارجی اعتماد کنید.»

تکنیک‌های برندینگ در سئو و لینکسازی طبیعی

لینک‌سازی در سئو خارجی اهمیت بالایی دارد و این جمله که ” همه اعتبار یک سایت از نظر گوگل؛ تعداد بک‌لینک‌های دریافتی آن سایت است” را بسیار شنیده‌ایم. حال باید بدانید که اگر الگوریتم‌های گوگل روز‌به‌روز در حال تشخیص بهتر بک‌لینک‌های طبیعی و ساختگی هستند، چطور باید لینک‌سازی اصولی و با هدف برندینگ انجام دهید. این دو تکنیک می‌توانند به‌شما کمک کنند:

  1. تکنیک Co-citation و ارتباط موضوعی سایت‌ها با یکدیگر
  2. تکنیک بک‌لینک بدون لینک یا  Linkless Backlinks

به‌تصویر زیر خوب نگاه کنید تا معنی و مفهوم تکنیک Co-Citation را درک کنید.

تکنیک C0-Citaion یا co citation در سئو و لینکسازی خارجی

در تصویر بالا اگر سه سایت وجود داشته باشند که به‌یکدیگر لینک داده‌اند؛ دو سایت بدون اینکه به یک دیگر لینکی رد و بدل کنند، کاربران را به صفحات یکدیگر ارجاع می‌دهند! چگونه ممکن است؟  اجازه دهید با یک مثال این تکنیک را توضیح دهیم. فرض کنید یک رپورتاژ برای سایت A داده ایم. در این رپورتاژ 3 لینک وجود دارد که از بین آن ها، 2 لینک برای سایت B و 1 لینک به سایت C داده شده است. در این وضعیت، میتوانیم بگوییم که سایت B و C از نظر موضوعی به هم مرتبط هستند.

بک‌لینک‌های بدون لینک یا Linkless Backlinks:

اگر دقت کره باشید ما در همین مقاله از سایت WordStream نام بردیم، اما لینک یا پیوندی برای آن ایجاد نکردیم! ربات‌های گوگل وقتی نام بردن از یک سایت در سایت‌های مختلف زیاد می‌شود این موضوع را درک می‌کنند که آن سایت تبدیل به یک برند شناخته شده است و کاربران با شنیدن نامش خود می‌فهمند که منظور کدام سایت است! به همین‌دلیل اعتبار آن سایت نزد گوگل بالاتر می‌رود.  معمولاً وقتی چنین چیزی اتفاق می‌افتد، به این معنی است که سایت‌هایی که نام برده‌اند بدون لینک دهی به سایت های مختلف و تنها با اشاره به نام برند آن‌ها، کاربران را به این سایت ها ارجاع داده‌اند یعنی همان بک‌لینک خودمان..

بک‌لینک‌هایی که قطعا در پنل لینک سرچ کنسول گوگل قرار ندارند!

این امر در این روزها که از  سال 2019 هم آغاز شد به قدری مورد توجه سئوکاران مختلف قرار گرفته است که حالا با نامی جدید پتانسیل تبدیل شدن به یک معیار تاثیرگذار در نتایج جستجو را دارد و شاید به‌زودی در الگوریتم‌های گوگل شاهد تاثیر فاکتور Linkless Backlink یا میزان اشاره به نام برند شما در فضای اینترنت به‌صورت علنی توسط گوگل اعلام شود.

جمع‌بندی: اهمیت برندسازی در سئو

در این مقاله سعی کردیم شما را با این واقعیت که برند بودن یک کسب‌و‌کار چقدر می‌تواند در نتایج گوگل و نیز رفتار کاربران موثر باشد، روبرو کنیم. از تاثیر برندینگ در CTR که یک فاکتور بسیار مهم در سئو یا SEO است تا  لزوم توجه به لینک‌سازی طبیعی در سئو خارجی و Off-Page هم گفتیم. اگر شما هم فکر می‌کنید مطلبی در تکمیل این مقاله و به‌طور کلی برندینگ و سئو دارید حتما در کامنت‌ها بنویسید.

ممنون از همراهی شما

اشتراک گذاری:
برچسب ها: برندینگسئو
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • تگ های مهم html در سئو - برنامه نویسی در سئو SEO
    سایت‌ها چگونه متولد می‌شوند؟ بررسی یک صفحه وب از نظر سئو

    3.6k بازدید

  • سئو فروشگاهی چیست؟ و چگونه یک فروشگاه اینترنتی را سئو کنیم؟ SEO
    سئو فروشگاهی چیست؟

    1.59k بازدید

  • سرچ کنسول چیست؟ و چرا باید Search console گوگل را یاد بگیریم؟

    734 بازدید

  • آپدیت هسته گوگل در ماه may سال 2020 و تاثیرات آن بررتبه‌بندی سایت ها- گوگل گیک
    همه آنچه باید در مورد این به‌روزرسانی بدانید: آپدیت هسته ماه می گوگل در سال 2020

    4.08k بازدید

  • سئو خارجی چیست؟ روش‌های اجرای Off page SEO و لینک‌سازی خارجی چگونه است؟
    سئو خارجی یا Off-page SEO چیست؟ انواع روش‌های لینک‌سازی اصولی

    817 بازدید

3883 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • гидра официальный сайт ссылка گفت:
    2020/12/30 در 8:23 ق.ظ

    Подавляющее большинство граждан сейчас применяют онлайн не только для извлечения информационных материалов, сколько для покупок разнообразных изделий, какие просто заполонили его. Здесь кроме того с легкостью найдете не разрешенные к продаже и незаконные категории. Однако не в типичном поисковике типа Яндекса, а в отдельной доменной зоне, знаменитой как Даркнет. Площадкой данной сети и будет гидра, сайт какой мы и проанализируем во всех подробностях далее. Поэтому, если вам тематика приобретения противозаконных товаров жизненна, то вам материал окажется полезен.

    پاسخ
  • гидра зеркало گفت:
    2020/12/30 در 6:54 ق.ظ

    hydra ссылка будет доступна в тор Браузер, тор браузер это открытое и свободное ПО для выполнения 2-го уровня луковой маршрутизации. Это сегодня система прокси-серверов последовательно связанных друг с другом в длинную цепочку online соединений, позволяющая настраивать анонимное не оставляющее следов соединение в сети. Рассматривается как анонимная сеть виртуальных туннелей (VPN), предоставляющая трафик данных в закодированном виде. Известность приобрел как инструмент для “свободного” интернет-серфинга, к примеру просмотра блокированных ресурсов таких как Гидра и аналогичных порталов из нелегального интернета (Darknet). Используя тор браузер Вы остаетесь неизвестными только лишь до тех пор пока не будете хранить свои индивидуальные данные, не надо забывать о собственной безопасности, поэтому мы советуем Вам не хранить пароли и другую информацию, применяя которую злодеи сумеют Вам навредить, очищайте кэш, куки и удаляйте историю.

    پاسخ
  • гидра گفت:
    2020/12/30 در 1:02 ق.ظ

    Теперь немного подробней рассмотрим, как работать с платформой, потому как тут имеется набор специфик, которые следует принимать во внимание. Потому поэтапно рассмотрим момент работы с платформой, приобретение товаров и их реализацию. Независимо от того, с какой целью вы зашли на hydra onion обход блокировки, интернет-сайт потребует регистрации для выполнения операций.

    پاسخ
  • hydra официальный сайт گفت:
    2020/12/30 در 12:26 ق.ظ

    рабочее зеркало гидры это исключительно масштабная трейдерская платформа не разрешенных товаров в России и государствах СНГ. Тут можно заказать такие покупки как марихуана, всевозможные эйфоретики, разнообразные аптечные препараты, различные стимуляторы, опиаты, диссоциативы, энетеогены, экстази, психоделические препараты, химические реактивы и конструкторы, кроме того возможно анонимно обналичить криптовалюту и заказать различные типы документов разных государств. На трейдерской платформе гидра происходит большое количество заявок изо дня в день, сотни тысяч удовлетворенных заказчиков и отличных мнений. Наш вэб-портал помогает всем заказчикам получить надежный доступ к торговой платформе гидра и ее изделиям и услугам. Гидра онион открыта в тор браузере, гиперссылку на актуальное работающее зеркало Вы можете записать выше, для этого необходимо лишь надавить на кнопочку СКОПИРОВАТЬ.

    پاسخ
  • гидра анонимные покупки گفت:
    2020/12/29 در 11:37 ب.ظ

    Как упоминалось, для работы с Гидрой необходимо использовать браузер Тор. Но помимо этого, надо войти на правильный вебсайт, не угодив к мошенникам, которых немало. Потому, призом от нашей компании, у вас будет hydra onion ссылка.

    پاسخ
« دیدگاه‌های کهنه
دیدگاه‌های تازه‌تر »

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • آموزش سئو
  • مقالات
دسته‌های دوره های آموزشی
  • ابزارهای گوگل
  • دسته بندی نشده
  • سئو و بهینه سازی
چرا گوگل گیک؟

“گیک” یعنی کسی که دیوانه‌وار به چیزی علاقه‌منده و در موردش مطالعه می‌کنه تا جدیدترین‌هارو بدونه. فرقی نمیکنه وب‌مستر، سئوکار یا دیجیتال مارکتر باشی..!

وجه مشترک همه ما استفاده از ابزارهای گوگل برای پیشبرد کارمونه. اینجا به‌صورت تخصصی ابزارهای مورد نیاز رو یاد میگیری.

  • email
    support@googlegeeks.ir
برای اطلاع از جدیدترین تغییرات ابزارهای گوگل جیمیلتو وارد کن :)

طراحی و توسعه با برای جامعه دیجیتال مارکتینگ ایران
keyboard_arrow_up