همه آنچه باید در مورد این بهروزرسانی بدانید: آپدیت هسته ماه می گوگل در سال 2020

بهروزرسانی در گوگل اتفاق تازهای نیست و روزانه آپدیتهای متعددی در الگوریتمهای گوگل انجام میشود؛ و تغییراتی در رتبه و جایگاه وبسایتها رخ میدهد. اما گاهی این تغییرات بسیار زیاد میشود و مدیران سایتها متوجه میشوند یک اپدیت بزرگ یا بهاصطلاح آپدیت هسته گوگل اتفاق افتاده است. این بهروزرسانیها معمولا توسط گوگل نیز اعلام میشوند. بهتازگی نیز گوگل یک بهروزرسانی بزرگ برروی هسته خود انجام داده است. نیِل پاتل سئوکار معروف در این زمینه توضیحاتی داده که ما در تیم گوگلگیک برای شما ترجمه کردهایم. امیدواریم این اطلاعات برای ارتقا رتبههای وبسایت شما مفید و کاربردی باشد.
در تاریخ 4 ماه May، گوگل یک بهروزرسانی بزرگ را در الگوریتمهای خود آغاز کرد. آپدیتی که از آن به عنوان یک “بروزرسانی هسته(Core Update)”نام بردند، زیرا این یک تغییر بزرگ در الگوریتم گوگل بود؛ به این معنی که سایت های زیادی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
برای اینکه بهتر متوجه این بروزرسانی بزرگ گوگل شوید، کافیست به تصویر بالا نگاه کنید.این تصویر که عملکرد نتایج را در Google نظارت میکند، از سمت سایت Sem rush ارائه میشود.
وقتی یک روز را به رنگ سبز یا آبی نشان می دهد، به این معنی است که تغییرات زیادی در رتبهها در جریان نیست. اما وقتی همه چیز قرمز می شود، به معنای عدم ثبات در رتبه بندیها است!
حال سوال اصلی این است که چه اتفاقی برای ترافیک شما بعد از این آپدیت گوگل افتاد؟
اگر قبلاً رتبههای وبسایتتان را چک نمیکردید؛ باید بروید و رتبههای خود را بررسی کنید تا ببینید که آنها بالا رفته اند یا پایین. اگر رتبهبندی خود را ردیابی نمیکنید ، می توانید یک پروژه را در Ubersuggest به صورت رایگان تنظیم کنید که بهشما امکان ردیابی 25 کلمه کلیدی را میدهد.
همچنین باید به حساب Google Analytics خود وارد شوید و بررسی کنید که چه اتفاقی برای ترافیک شما افتاده است؟
امیدوارم ترافیک شما بالا رفته باشد. اگر اینگونه نبوده، نگران نباشید؛ من اطلاعاتی دارم که به شما کمک میکند!
بیایید ابتدا با مرور کسبوکارهایی که بیشترین تأثیر را پذیرفتهاند شروع کنیم …
چه کسبوکارهایی تحت تأثیر قرار گرفتند؟
اینجا لیستی از کسبوکارهایی هستند که تحت تأثیر قرار گرفتند.
همانطور که مشاهده می کنید: خدمات گردشگری، املاک و مستغلات ، سلامت، حیوانات اهلی و حیوانات و وبسایتهای عمومی که با مردم سر و کار دارند؛ بیشترین نوسانات را در رتبه بندی تجربه کردهاند.
سایر صنایع نیز تحت تأثیر قرار گرفتند … مواردی که در پایین لیست قرار داشتند کمترین آسیب را تحمل کردهاند: مانند “اخبار”.
همچنین در نتایج SEO محلی تغییراتی رخ داده است، اما این قبل از بروزرسانی اصلی شروع شده بود.
یک تصور غلط بزرگ که من از افراد جدید در SEO شنیدم این است که اگر از اعتبار دامنه یا امتیاز دامنه بالایی برخوردار هستید، مرتباً ترافیک بیشتری کسب خواهید کرد. و تحت به روزرسانیها قرار نمی گیرید. این غلط است!
برای ایده شما ، در اینجا چند سایت مشهور وجود دارد که رتبه بندی آنها را مطابق با شاخص ما در Ubersuggest پایین می آورد:
• Spotify.com
• Creditkarma.com
• LinkedIn.com
• Legoland.com
• Nypost.com
• Ny.gov
• Burlington.com
مهمتر از همه، ما برخی از روندها را در سایتهای معروف مشاهده کردیم که در مقابل سایتهایی که اینگونه نیستند تحت تأثیر قرار گرفتند!
مرتباً مطالب(محتوای سایت)خود را به روز کنید
من ماهانه 4 مقاله را در این وبلاگ منتشر می کنم. خیلی زود هر سهشنبه در ساعتهای کاری، یک پست جدید منتشر می کنم. اما آیا می دانید چند بار محتواهای قدیمی را به روز می کنم؟
حدس بزنید؟
از نظر فنی، من محتوای خودم را به روز نمی کنم، اما من 3 نفر را دارم که برای من کار میکنند و تمام کارهایی که انجام میدهم این است که از طریق پست های قدیمی وبلاگ بروم و آنها را به روز کنم!
در هر ماه مشخصا، تیم من حداقل 90 مقاله را به روز می کند. و وقتی می گویم به روز رسانی، من در مورد فقط تنظیم یک جمله یا اضافه کردن تصویر صحبت نمی کنم. من در مورد اضافه کردن پاراگراف های جدید، حذف اطلاعات بی ربط و حتی گاهی نوشتن مقاله های کامل صحبت می کنم!
آنها هر کاری که لازم باشد برای به روز نگه داشتن مقالات و با ارزش باقی ماندن محتوا برای خوانندگان انجام می دهند. درست مثل ویکی پدیا که دائماً محتوای خود را به روز میکند.
اینجا یک آمار جالب برای شما وجود دارد
ما به طور قطع میدانیم 641 سایتی که پیگیری کردهایم، روزانه محتوای قدیمی را به روز می کنند.
آیا میدانستید که بسیاری از آنها 10٪ افزایش ترافیک را تجربه کردهاند؟
اما جالب است که 187 سایت شاهد افزایش 10٪ یا بیشتر در ترافیک جستجوی خود هستند.
نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که وقتی ما تخمینهای ترافیک جستجوی ارگانیک را محاسبه می کنیم، میانگین ماهانه یک کلمه کلیدی و همچنین نرخ کلیک را بر اساس رتبه بندی بررسی می کنیم. بنابراین تعطیلات اول ماه می May، که برای روزهای کار روز جهانی کار است، نتایج را کم نکرده است.
اکنون، برای این که مطلب روشنتر شود، دقت کنید که من درمورد تولید محتوای جدید به صورت روزانه یا حتی هفتگی صحبت نمیکنم. این سایتها کاری را انجام می دهند که من در NeilPatel.com انجام می دهم … آنها مرتباً محتوای قدیمی خود را به روز می کنند.
مجدداً، هیچ مشکلی درباره چگونگی به روزرسانی مطالب قدیمی خود به عنوان مقاله بهروزشده وجود ندارد، اما نکته اصلی این است که هر کاری که لازم است انجام دهید تا آن را برای خوانندگان خود مرتبط بهروز نگه داشته و مطمئن باشید که نتایج مثبتی در رقابت با رقبا کسب خواهید کرد.
اگر هنوز هم می خواهید راهنمایی در مورد به روزرسانی مطالب قدیمی داشته باشید ، این همان چیزی است که من به تیمم می گویم:
1. اگر محتوا دیگر به یک خواننده ربطی ندارد ، صفحه را حذف کنید و آن را به مناسب ترین URL در سایت ریدایرکت 301 کنید یا آن را به روز کنید تا جایی که به آن مرتبط شود.
2. آیا روشهایی برای عملیتر و مفیدتر کردن مطالب وجود دارد؟ مانند اضافه کردن اینفوگرافیک، دستورالعمل های گام به گام(لیست) یا فیلم به مقاله، این کار را مفیدتر میکند؟ اگر چنین است ، اضافه کنید.
3. بررسی کنید که آیا لینکهای شکسته وجود دارد و آنها را برطرف کنید. پیوندهای مرده یا شکسته یک تجربه کاربری ضعیف ایجاد میکنند.
برای مطالعه بیشتر در مورد اصول لینکسازی پیشنهاد میکنیم مقاله زیر را بخوانید:
4. اگر مقاله یک مقاله ترجمه شده است، اطمینان حاصل کنید که تصاویر و فیلمها برای هر کسی که مطالب را با آن زبان بخواند معنا و مفهوم دارد یا خیر.
5. 5 کلمه کلیدی اصلی هر مقاله را بیابید و آنها را Google کنید(جستجو کنید) نتایج صفحه اول را بررسی کنید و ببینید چهچیزهای خوبی دارند که شما ندارید! آنها را ایجاد کنید.
6. آیا می توانید مقاله را ساده تر کنید؟ پیچیدگیها را برداشته و از استفاده از کلمات پیچیده ای که تعداد کمی از افراد قادر به درک آن هستند خودداری کنید.
7. آیا مقاله در مورد یک سال یا یک بازه زمانی خاص صحبت میکند؟ در صورت امکان، با اجتناب از استفاده از تاریخ ها یا بازه های زمانی خاص، مقاله را همیشه سبز کنید.(طوری که همیشه قابل خواندن باشد)
8. اگر مقاله یک مشکل خاص را که افراد با آن روبرو هستند، پوشش می دهد، حتماً قبل از بروزرسانی مقاله ابتدا به Quora نگاه کنید. به دنبال پاسخ های رایج در Quora باشید زیرا این احساس را به شما می دهد که مردم به دنبال چه چیزی هستند.
9. آیا این مقاله تکراری است؟ نه از منظر متن، بلکه دقیقاً همان مفهوم مقاله دیگری را در سایت خود پوشش می دهید. اگر چنین است ادغام آنها را در نظر بگیرید و ریدایرکت301 یک URL را به دیگری هدایت کنید.
محتواهای نازک و فقیر(تعدادکلمات کم) خود را برطرف کنید
این یک آمار جالب دیگر برای شماست. به طور متوسط ، Ubersuggest در هر دقیقه 71 وب سایت را مرور می کند. کاربران برای بررسی خطاهای سئو، URL ها را وارد می کنند.
یکی از خطاهایی که سیستم ما به آن نگاه می کند، محتوای نازک (صفحات با تعداد کم کلمات) است.
به طور متوسط ، 46٪ وب سایتهایی که تحلیل می کنیم حداقل یک صفحه دارند که از نظر محتوا فقیر است. آیا می توانید حدس بزنید که بسیاری از آن سایتها تحت تأثیر آخرین بروزرسانی الگوریتم قرار گرفته اند؟
ما در مورد همه URL ها به اندازه کافی اطلاعات نداریم زیرا اکثر آن سایتها ترافیک خیلی ناچیز دارند زیرا این سایت ها جدید هستند یا SEO زیادی انجام نداده اند.
اما وقتی به 400 سایت اخیر در سیستم خود نگاه می کنیم که با هشدارهای محتوای فقیر(تعداد کم کلمات) برای صفحات به غیر از صفحه تماس آنها،صفحه درباره ما و یا صفحه اصلی پرچم گذاری شده اند و حداقل ماهانه 1000 بازدید کننده از گوگل داشتند، شاهد تغییر گسترده ای در رتبه بندی بودند.
127 مورد از سایت ها حداقل 10٪ در ترافیک جستجو کاهش یافته اند در حالی که تنها 41 سایت شاهد افزایش 10٪ در ترافیک جستجو هستند.
سایتهایی که دارای محتوای نازک(فقیر) هستند، تقریباً 3 برابر بیشتر تأثیر پذیرفتهاند.
شما نمی توانید همه آنها را برطرف کنید، زیرا برخی از صفحات مانند صفحه تماس یا صفحات دسته بندی شما، که قطعا نیازی به هزاران کلمه ندارند.
و در موارد دیگر، ممکن است شما بتوانید با چند صد کلمه یا حتی از طریق تصاویر، بازدید کننده وب سایت را به دست آورید.
به عنوان مثال اگر مقالهای در مورد چگونگی استفاده از کراوات دارید، ممکن است کلمات زیادی نداشته باشید زیرا سادهتر نشان دادن چگونگی انجام این کار از طریق یک فیلم یا یک سری از تصاویر به مردم تجربه بهتری میدهد.
اما برای صفحاتی که باید عمیق تر باشند باید آنها را برطرف کنید. در اینجا سه سؤال اصلی که باید هنگام رفع صفحات محتوای نازک در نظر بگیرید:
1. آیا واقعاً نیاز است که کلمات بیشتری اضافه کنید؟ اگر بتوانید پیام را در چند صد کلمه یا از طریق تصاویر یا فیلم ها انتقال دهید، ممکن است کافی باشد. وقتی لازم نیست کلمات را اضافه نکنید. به جای آن به تجربه کاربر فکر کنید. مردم ترجیح می دهند در چند ثانیه جواب سوال خود را بگیرند تا اینکه چند دقیقه منتظر بمانند.
2. صفحه شما در مقایسه با رقبا چگونه است؟ به صفحات مشابه نگاه کنید که در صفحه 1 رتبه بندی می کنند. آیا آنها از شما بیشتر هستند یا کمتر؟ در صورت نیاز به گسترش صفحه خود، این صفحات به شما ایده هم می دهند؛ به ویژه اگر هرکسی که در صفحه 1 قرار دارد، حداقل چند هزار کلمه در صفحه خود داشته باشد.
3. آیا حتی حفظ صفحه نیز منطقی است؟ اگر برای خواننده کمی ارزش و یا هیچ ارزشی نمی گذارد و نمی توانید با به روز کردن آن ، آن را بهتر کنید ، ممکن است بخواهید حذف آن را در نظر بگیرید و 301 URL را به صفحه مشابه دیگری در سایت خود هدایت کنید.
خطاهای سئویی خود را برطرف کنید
یکی دیگر از یافته های جالب توجه که هنگام استخراج داده های Ubersuggest ما متوجه شده ایم این است که سایتهایی که دارای خطاهای سئو بیشتری هستند، تأثیر زیادی پذیرفتهاند.
حال این بدان معنا نیست که اگر خطاهای سئویی زیادی داشته باشید نمی توانید رتبه خوبی بگیرید یا میخواهید با یک به روزرسانی الگوریتم مواجه شوید.
بیشتر از این، این نوع خطایی بود که سایتها را بیش از سایرین صدمه دید. این سایتها صفحات با برچسب های عنوان تکراری و توضیحات متا تکراری داشتند.
نکتهای که باید توجه داشت این است که بسیاری از سایت ها دارای تگهای متا تکراری هستند، اما هنگامی که بخش بزرگی از صفحات شما دارای تگهای متا تکراری باشند، معمولاً مشکلاتی ایجاد میکند.
بنابراین ما سایتهایی را که حاوی متا تگهای تکراری و تگهای عنوان برای 20٪ یا بیشتر از صفحات آنها تکراری بود را استخراج کردیم.
به طور کلی بسیاری از این سایت ها تغییرات ترافیک زیادی را تجربه نکردند، اما از 363 موردی که حداقل 1000 بازدیدکننده در ماه از گوگل داشتند ، 151 مورد شاهد کاهش ترافیک حداقل 10٪ بودهاند.
89 مورد از آنها همچنین شاهد افزایش 10٪ یا بیشتر در ترافیک بودند ، اما با این وجود ، 41.59٪ سایتهای دارای برچسب های متا مضاعف ، افت زیادی را نشان می دهند. اگر برچسب های متا کپی کرده اید ، باید این رفع را دریافت کنید.
برای اینکه دوبار بررسی کنید که آیا چنین کاری دارید ، URL خود را دوباره در اینجا قرار دهید. این گزارش بار دیگر بارگیری می شود:
و سپس دوباره بر روی خطاهای مهم کلیک کنید.
به دنبال خطایی باشید که می گوید توضیحات متا یا برچسب عنوان را کپی کنید. اگر آن را مشاهده کردید ، روی عدد کلیک کنید و آن را به صفحه ای می برد که نسخه های تکراری را تجزیه می کند.
مجدداً تاکید میکنم سایت شما لازم نیست که کامل باشد و در بعضی موارد متوجه می شوید که نسخه هایی وجود دارد که نیازی به رفع آنها نیست، مانند صفحات دسته بندی با صفحه بندی.
اما در بیشتر موارد، شما باید از ایجاد تگهای تکراری توضیحات متا(Meta description) و تگهای عنوان تکراری خودداری کنید.
نتیجهگیری:(آپدیت جدید هسته گوگل)
حتی اگر همه کارهایی را که در بالا گفتم انجام دهید، هیچ تضمینی وجود ندارد که تحت تأثیر یک بهروزرسانی(آپدیت) هسته یا الگوریتم گوگل قرار نگیرید. زیرا هر یک متفاوت است و هدف Google ایجاد بهترین تجربه برای جستجوگران(کاربران) است.
اگر به موارد فوق دقت کنید، متوجه خواهید شد که رفع آنها باید تجربه کاربری بهتری را ایجاد کند و این همیشه باید هدف شما باشد!
این در مورد برنده شدن در رقابت سئو نیست. SEO در مورد ارائه تجربه بهتر از رقبا به کاربران در مقایسه با رقبا است. اگر این تمرکز اصلی شما باشد، در درازمدت، متوجه می شوید که هنگام بروزرسانی های الگوریتم، بهتر از رقبای خود عمل خواهید کرد.
این برگردان مقاله زیر بود که توسط تیم Google Geek به فارسی ترجمه شده است.
https://neilpatel.com/blog/google-may-2020-core-update
برای ما کامنت بگذارید و بگویید که ترافیک و رتبههای سایت شما در آخرین بهروزرسانی(آپدیت) گوگل چگونه تغییر کرده است؟
ممنون از همراهی شما
دیدگاهتان را بنویسید